“DUBBELE DATA” -ACTIE ! Op alle YOUFONE Privé ABONNEMENTEN

Snel en makkelijk antwoord op je vraag? Hieronder staan onze veelgestelde vragen.

Hoe activeer ik mijn nieuwe abonnement?
Nieuw telefoonnummer. Zodra je de simkaart hebt ontvangen, activeer je deze eenvoudig in de app (powered by youfone) Wanneer je bent ingelogd in de app, klik je op de groene activatieknop. Vervolgens plaats je de simkaart in het toestel en voer je de viercijferige pincode in. Deze pincode vind je in de begeleidende brief en op het simkaartpasje.
Hoe activeer ik mijn abonnement, bij nummerbehoud.
Nummerbehoud. Bestel je een Sim Only abonnement met nummerbehoud, dan wordt de simkaart automatisch actief. Op de dag dat je overstapt, wordt het telefoonnummer overgezet op de nieuwe simkaart. Je ontvangt hier uiteraard bericht over. Plaats de simkaart in het toestel en voer de viercijferige pincode in.
Wanneer gaat mijn extra databundel in?
Wanneer je de volledige bundelgrootte van de databundel hebt verbruikt, koop je in de app (powered by youfone) een extra databundel voor de rest van de maand. Dit kan alleen als jouw dataplafond is ingesteld. Je ontvangt na de aankoop van een extra databundel, direct een bevestiging per e-mail. Vervolgens wordt de internetsnelheid hervat en kan je weer gebruik maken van 4G of 4G+. Soms is het nodig om het toestel een keer uit en aan te zetten. 
Hoe lang zijn de bundels geldig?
Bij een Sim Only abonnement zijn de belminuten, sms'jes en MB's precies een maand geldig. Op de eerste dag van de volgende maand krijg je nieuw tegoed en kun je gebruikmaken van de volledige bundelgrootte. Alle min/sms/MB's die je niet verbruikt, vervallen aan het einde van de maand.
Na activatie van de simkaart heb ik minder belminuten en/of MB's
De bundels lopen van de eerste dag van de kalendermaand tot en met de laatste dag van de kalendermaand. Wanneer het abonnement in een lopende maand actief wordt, berekenen we de abonnementskosten en de inhoud van de bundels naar rato. Dat betekent dat je halverwege de maand ook de helft van je bundel krijgt en ook de helft betaalt van je gebruikelijke abonnementskosten. Op de eerste dag van de nieuwe maand staat de volledige bundel voor je klaar.
Kan ik een nieuw nummer aanvragen?
Ja, het is mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen en te koppelen aan de simkaart. Stuur een mail naar de klantenservice team@webellen.nl. Voor klanten die al aansluitingen hebben en extra nieuwe nummers wensen brengt webellen GEEN administratiekosten in rekening. Het nieuwe telefoonnummer wordt direct geactiveerd. Mocht je bij een nieuwe aanvraag nummerbehoud willen annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice.
Tips voor een optimaal bereik
Het is belangrijk dat je het mobiele signaal optimaal ontvangt. Want dat is goed voor de bereikbaarheid en gesprekskwaliteit. Het mobiele netwerk van KPN biedt overal in Nederland goede dekking. Alleen zijn er soms locaties en situaties waar je toestel het signaal van buitenaf niet goed ontvangt. Bijvoorbeeld in hoge gebouwen, liften, parkeergarages en tunnels of in gebouwen met speciale coatings op de ramen. De ontvangst is het beste als je dichter bij een raam staat of gebruik maakt van een WiFi-netwerk. Ook je toestel is van invloed: De kwaliteit van de ontvangst verschilt per toesteltype.
Wat kun je doen als de dekking minder is?
Start het toestel opnieuw op: als je het toestel volledig uitschakelt en opnieuw opstart, dan worden het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. De simkaart meldt zich opnieuw aan op het netwerk. Controleer de toestelinstellingen: stuur een sms met de tekst JA naar 1300. Nu vraag je de juiste en meest recente instellingen op. Sommige toestellen ondersteunen deze dienst niet. Kijk dan op https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm
Hoe zet ik een wisselgesprek aan?
Het is mogelijk om “call waiting” in jouw telefoon te activeren. Belt er tijdens een telefoongesprek nog iemand? Dan hoor je een toontje door het gesprek. Je kunt dan zelf bepalen of je dit tweede gesprek aanneemt of doorschakelt naar jouw voicemail. Instellingen voor een tweede gesprek: Activeren: bel *43# Annuleren: bel #43#  Status opvragen: bel *#43# 
Hoe kan ik mijn telefoonnummer doorschakelen?
Met ‘Direct Doorschakelen’ stuur je binnenkomende gesprekken door naar bijvoorbeeld vrienden. Bel **21* gevolgd door het nummer waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met # Druk nu op de (groene) verbindingstoets en je telefoonnummer is doorgeschakeld. Om te stoppen met doorschakelen bel je: #21# Het aan- en uitzetten van *21 is gratis. Je betaalt de normale gesprekskosten van je telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld. Uiteraard alleen als er ook wordt opgenomen.
Voicemail aanzetten of uitzetten
De voicemail is standaard ingeschakeld. Uitzetten: bel 12339 - Aanzetten: bel 12331. Verder wijzig je de instellingen van voicemail via 1233.
Visual Voicemail
We bieden de mogelijkheid om Visual Voicemail te gebruiken. Afhankelijk van je toestel is de functie voor Visual Voicemail al ingebouwd (iPhone) of installeer je een app (Android). In beide gevallen krijg je een lijst van ingesproken berichten te zien. Compleet met afzender en lengte. Tijdens het afluisteren schakel je makkelijk over op de speaker, pauzeer je de boodschap of spoel je een stukje terug. Het is ook mogelijk om een specifiek bericht door te sturen of te bewaren op je telefoon. Visual Voicemail maakt deze vertrouwde functie weer smart.
Hoe kan ik mijn nummerherkenning uitzetten?
Nummerherkenning staat standaard ingeschakeld. Om deze functie uit te schakelen pas je de instellingen van je mobiele telefoon aan. Kijk in het menu van je mobiele telefoon onder oproepinstellingen en identificatie-opties. Met de volgende code schakel je nummeridentificatie ook uit: Bel #31# gevolgd door je eigen 06-nummer. Dat ziet er dan zo uit: #31#0612345678 Druk nu op de (groene) verbindingstoets en je telefoonnummer is afgeschermd. Let op: bij het versturen van een sms-bericht kun je nummeridentificatie niet uitschakelen.   
Informatie over FaceTime en iMessage
FaceTime en iMessage zijn applicaties van Apple. Beide apps worden standaard geleverd op de iPhone, iPad en iPod touch. Met FaceTime voer je videogesprekken en met iMessage verstuur je tekstberichten. Apple activeert deze applicaties zodra je de simkaart in het toestel plaatst. Elke keer dat de simkaart zich opnieuw aanmeldt op het netwerk, stuurt het toestel automatisch een sms-bericht naar het buitenland. Dat gebeurt dus elke keer dat je de simkaart opnieuw plaatst of-, het toestel uit- en aanzet enzovoort. Omdat de server van Apple in Groot-Brittannië staat, stuurt het toestel een sms naar het Britse nummer 00447786205094. We verrekenen dit bericht als een internationaal bericht. Om extra kosten te voorkomen is het mogelijk om FaceTime uit te schakelen via de instellingen op je toestel. Met WhatsApp kun je bijvoorbeeld ook videogesprekken voeren, hier betaal je geen extra kosten voor.
Hoe hoog is de internetsnelheid ?
Alle 4G internetbundels hebben standaard een downloadsnelheid van 256 Mbit/s en een uploadsnelheid van 150 Mbit/s. 
Kan ik een extra bundel kopen als mijn internet op is?
In de app koop je eenvoudig een extra databundel wanneer de volledige bundel uit je abonnement is verbruikt. Deze extra bundel is geldig tot het einde van de maand. Een extra bundel kopen, kan alleen wanneer het dataplafond geactiveerd is. 
Mijn internet doet het niet. Wat kan ik doen?
Als je geen internet of dataverbinding hebt, is het verstandig om de onderstaande stappen te controleren of uit te voeren: Herstart je toestel of zet de vliegtuigmodes uit- en aan Check of de APN-instellingen op: portalmmm.nl staan (ook in het buitenland). Waar je de APN-instellingen kunt wijzigen, verschilt uiteraard per toestel. Meestal kan je deze controleren via de instellingen in je toestel onder 'Mobieledatanetwerk' > 'Mobiele data'. Bereikte je in de vorige maand je dataplafond? Soms helpt het dan om op de eerste dag van de nieuwe maand je toestel een keer te herstarten. Loop de instellingen van het toestel na.
Tips voor internetgebruik
Wees bewust met mobiel internetten! We hebben een aantal handige tips voor jou onder elkaar gezet, waar je op kan letten om het datagebruik te beperken. Ga je naar het buitenland en wil je geen onverwachte kosten krijgen over datagebruik? Schakel dan dataroaming uit als je in het buitenland bent of stel een limiet in. Let op: dit geldt voor landen buiten de EU. Binnen de EU gaat internertverbruik gewoon van je bundel af. In de app stel je onder 'Abonnement' > 'Netwerkinstellingen' het internet buiten de EU volledig uit of je stelt een limiet in. Gebruik zoveel mogelijk WiFi-hotspots in het buitenland, bijvoorbeeld bij een hotel of op een terras. Schakel automatisch synchronisatie op de achtergrond uit. Bijvoorbeeld van e-mail of, Facebook. En stel in dat applicaties op de achtergrond geen data  mogen downloaden. Maak geen gebruik van mobiel internet voordat je abonnement is ingegaan. Hiervoor geldt het buitenbundeltarief en de kosten komen bovenop je vaste maandbedrag. Kies bij mobiel internetten voor de mobiele versie van websites. Vaak is dat mogelijk. Het webadres begint met m., mob. of mobiel. Het gebruik van locatie gebaseerde diensten, zoals Google Maps, kan veel data verbruiken. Zet locatiebepaling (GPS) uit in de instellingen van het toestel en schakel alleen in wanneer nodig. Wees voorzichtig met het bekijken of versturen van video’s. Pas ook op muziek streamen/downloaden en/of foto’s versturen in hoge kwaliteit. Deze media vragen veel van je databundel en laten de rekening flink oplopen. In de app (powered by youfone) houd je gemakkelijk de lopende kosten in de gaten. Zo hou je grip het verbruik van mobiele data. Wil je precies weten hoeveel data of internet je hebt verbruikt in de afgelopen maand? Bekijk dan de specificaties in de app (powered by youfone)
Internet instellen op je toestel
De internet instellingen worden automatisch naar je toestel gestuurd zodra je de simkaart in het toestel plaatst. Wil je deze instellingen later nog een keer ontvangen? Stuur dan een sms bericht naar 1300 met de tekst JA. Binnen enkele minuten krijg je een sms met de instellingen. Als je de instellingen niet automatisch ontvangt, vul dan de volgende gegevens in bij de internet instellingen van het toestel. Het juiste toegangspunt (APN) voor alle toestellen is: portalmmm.nl We raden het verbruik van mobiel internet in landen buiten de EU af. Wil je geen hoge kosten, maak dan gebruik van een WiFi verbinding. Lokaal een simkaart kopen werkt ook super waarna je alles via WhatsApp kunt afhandelen, let op !! bij de installatie dat je op BEHOUD VAN EIGEN NUMMER drukt. Op deze manier krijg je geen hoge en onverwachte factuur thuis. Spreek wel je voicemail in dat je alleen via WhatsApp bent te bereiken. In de app stel je onder 'Abonnement' > 'Netwerkinstellingen' een limiet in voor internet buiten de EU of je schakelt de optie volledig uit. Het is ook mogelijk om de instellingen na te lopen met https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm
Extra databundel
Wanneer het dataplafond actief is en je hebt de volledige bundelgrootte bereikt, blokkeren we mobiel internet volledig tot de eerste dag van de volgende maand. Je kunt dan een extra databundel kopen voor de rest van de maand. Dan wordt de internetverbinding direct hervat. Wil je geen extra databundel aanschaffen? Dan kun je alleen nog gebruik maken van internet met een WiFi-verbinding. In de App koop je een extra databundel voor de rest van de maand.
Simkaart activeren
De wijze waarop de simkaart geactiveerd wordt, hangt af van de keuze voor nummerbehoud of een nieuw telefoonnummer. Bekijk, Simkaart activeren zonder nummerbehoud Of Bekijk, Simkaart activeren met nummerbehoud
Simkaart activeren zonder nummerbehoud
Heb je bij de bestelling gekozen voor een nieuw telefoonnummer, dan activeer je de simkaart gratis in de app. Nadat de bestelling en betaling is binnengekomen, versturen wij de inloggegevens van je persoonlijke app omgeving. Stap 1: Ga naar de site en klik rechts bovenin op de groene knop en login met de gegevens die je per email van ons hebt ontvangen. Stap 2: Ga naar ‘Abonnement’ in de app en activeer de simkaart met een klik op de groene knop Stap 3: Stop de nieuwe simkaart in je toestel en schakel het toestel in Na het volgen van de bovenstaande stappen ben je direct bereikbaar en je kunt bellen. Werkt het toch niet? Ons advies is om het toestel af en toe te herstarten. Binnen een aantal uur hoor je verbinding te hebben. Zijn er nog problemen of wil je toch liever hulp bij het activeren van de simkaart? Neem dan contact op met de klantenservice team@webellen.nl
Simkaart activeren met nummerbehoud
Heb je gekozen voor nummerbehoud? Dan wordt de simkaart automatisch voor je geactiveerd. Dat gebeurt zodra jouw 'huidige' telefoonnummer is omgezet op de ingangsdatum. Mag je al eerder overstappen? Dan zie je in de app de groene activatie knop en activeer je zelf de simkaart alvast. Werkt je simkaart niet op de ingangsdatum? Neem dan contact op met de klantenservice. Wanneer het niet werkt, neem dan contact op met de klantenservice. Let op: meestal wordt het telefoonnummer uiterlijk 12:00 uur in de ochtend omgezet. Het kan wel eens iets langer duren, zet af en toe je toestel uit en aan, dan moet het binnen een aantal uren werken.  
Waar staat mijn pin- en pukcode?
De pin- en pukcode staan in de begeleidende brief die je bij de simkaart ontvangt. Bewaar deze brief dus goed! Nadat je de pincode van de simkaart hebt ingevoerd, kan je de pincode wijzigen. Dat regel je bij de instellingen in het toestel. Ben je de originele pincode kwijt of ben je de nieuwe pincode vergeten? Wij kunnen geen pincode voor je achterhalen. Toets je een aantal keer de verkeerde pincode in, dan vraagt het toestel om de pukcode. Je kunt de pukcode opvragen in de app (powered by youfone). Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail. 
Wangiri-fraude
Regelmatig worden er mensen gebeld door onbekende nummers uit het buitenland. Deze vorm van fraude heet Wangiri fraude. Ons advies is om vooral niet op te nemen of terug te bellen.
Wat is Wangiri-fraude?
Je ziet een gemiste oproep door een onbekend nummer uit het buitenland, bijvoorbeeld +22 81 550 33 265. Maar soms zie je ook ‘gespoofde’ Nederlandse telefoonnummers. De telefoon is één of twee keer over gegaan en stopt dan. Je belt terug, maar er wordt niet opgenomen. In werkelijkheid komt er wel een verbinding tot stand. Je hoort bijvoorbeeld een bandje met de kiestoon zodat het lijkt of je oproep niet beantwoord wordt. Of je hoort een ‘gesprek’ waarnaar je vanuit nieuwsgierigheid blijft luisteren. Ondertussen worden er door jou wel belkosten gemaakt. Internationale criminelen verdienen veel geld aan deze vorm van fraude door de kosten die mensen ongemerkt maken. Via computers worden duizenden nummers tegelijk gebeld, in de hoop dat genoeg mensen terugbellen. De nummers waarmee Wangiri fraude wordt gepleegd zijn buitenlandse servicenummers uit landen buiten Europa. Telefoontjes uit Tsjaad, Togo, Madagaskar of Afghanistan zijn bekende gevallen. Deze nummers zijn vergelijkbaar met de Nederlandse 090x-nummers. De kosten voor een gesprek naar zo’n nummer worden bepaald door degene die dit nummer heeft geregistreerd. Je kunt geen invloed uitoefenen op deze kosten.
Fair Use Policy
Voor de onbeperkt abonnementen maken we gebruik van een Fair Use Policy. Dit betekent dat het gebruik van je abonnement redelijk moet zijn. Wij gebruiken geen vast limiet, want je hebt een onbeperkt abonnement. Wanneer wij zien dat je teveel gebruik maakt van je abonnement, kunnen wij een blokkade toevoegen tot en met het einde van de maand. Een blokkade willen wij natuurlijk altijd voorkomen. Daarom waarschuwen wij je per e-mail als wij zien dat het verbruik te hoog wordt. Zo krijg je de kans om het verbruik te minderen voor het restant van de maand. Een voorbeeld van te hoog gebruik is je telefoon gebruiken als een soort babyfoon. Dat wil zeggen de telefoon 8 uur lang achter elkaar aan laten staan met een open verbinding. Daar is het netwerk en onze abonnementen niet voor bedoeld of geschikt voor. Als je normaal gebruik maakt van je abonnement, zal je uiteraard ook geen bericht van ons ontvangen!
Overstappen van een derde naar ons
Wij regelen de overstap. Hoe dat precies gaat, hangt af van jouw huidige situatie. Hieronder staan de 3 meest voorkomende scenario’s - 1. Je bent contractvrij de meeste providers hanteren een opzegtermijn van 1 maand. Stel: je bestelt op 15 maart een Sim Only abonnement met nummerbehoud. Dan nemen wij 1 maand later (15 april) je telefoonnummer over en start je abonnement - 2. Je abonnement loopt pas af in de toekomst Stel het is nu 15 maart en je contract eindigt pas op 8 mei. Dan bestel je nu een Sim Only abonnement met nummerbehoud vanaf 8 mei. Wij zetten het nummer op 8 mei over - 3. Je belt nu prepaid bij prepaid nemen wij jouw telefoonnummer gemiddeld al binnen 5 werkdagen over, bedenk wel dat je huidige beltegoed vervalt zodra het abonnement start. Simkaart, zodra we de datum weten waarop je nummerbehoud ingaat, sturen wij de simkaart op. In de begeleidende brief staat precies aangegeven op welke dag je telefoonnummer wordt omgezet. De simkaart activeert automatisch op deze datum.
Opzeggen huidige abonnement
Wij zeggen je abonnement bij je huidige provider op, zo heb je nooit dubbele kosten. Je ontvangt een SMS op je huidige mobiele nummer, reageer binnen 24 uur om nummerbehoud in gang te zetten. Heb je bij je huidige provider een zakelijk abonnement, vul dan je klantnummer in. Wanneer je nieuwe nummers neemt dien je wel de bestaande nummers die je niet meer wenst te gebruiken zelf op te zeggen!
Flexibele overeenkomsten
<p>Wil je maximaal flexibel zijn, dan bieden we de mogelijkheid om een abonnement voor 1 maand af te sluiten. Je hebt dan iedere maand de keuze om te gaan en staan waar je wilt. Wil je stabiliteit, rust en een financieel voordeel, dan bieden we de mogelijkheid voor langere looptijden. We vinden het hierin belangrijk om flexibiliteit toe te voegen. Gaat er een collega uit dienst of kom je erachter dat een abonnement niet gebruikt wordt, dan kun je deze kosteloos per kalendermaand opzeggen. Je mag namelijk tot <em>30%</em> van het aantal nummers dat actief zijn geweest binnen jouw klantomgeving per jaar afschalen. Flexibiliteit bieden we ook in de gekozen abonnementsvorm. Blijkt het verbruik toch hoger of lager dan verwacht, dan kun je via de online beheerportal het betreffende abonnement per kalendermaand up-of downgraden naar het abonnement met de gewenste spraak en databundel.</p>
Dataplafond voor particulieren
Met een dataplafond word je internetverbinding automatisch geblokkeerd als de volledige databundel is verbruikt. Uiteraard kun je altijd extra data bijkopen voor de rest van de maand. Let op: het dataplafond is alleen geldig in de EU
Bellen en internet binnen en buiten de EU (Particuliere abonnementen)
Overal binnen de EU is je bel- en databundel geldig. Binnen je bundel kun je zorgeloos internetten en bellen of sms’en naar Nederlandse nummers. Maak je op reis binnen de EU toch kosten buiten je bundel? Dan rekenen we de Nederlandse tarieven voor bellen en internetten. Buiten de EU zijn verbruikskosten altijd buiten je bundel.
Wat gebeurt er als mijn bundel opraakt in een EU-land?
Stel je hebt 20 belminuten over in je bundel en je belt vanuit Duitsland 25 minuten naar een Nederlands telefoonnummer. De 5 minuten buiten je bundel verrekenen we op basis van het buitenbundeltarief. Net als in Nederland In welk EU-land je ook bent: bel of sms je naar Nederlandse telefoonnummers (geen servicenummers) dan gaat dat vanuit je bundel. Het werkt anders als je vanuit Nederland naar een nummer in het buitenland belt of sms’t. Want dat zijn altijd aparte kosten. 
Telefoons leveren
In een markt die zo transparant en volwassen is, als die van de mobiele telefoons, valt het niet mee om onderscheidend te zijn. Toch zijn we dat. En daardoor kun jij dat ook zijn. webellen levert niet alleen een breed en actueel pakket aan mobiele telefoons en accessoires, we bieden daarbij ook een servicepakket aan dat werkelijk uniek is. Want we leveren naast een compleet assortiment toestellen en accessoires/ services ook doordachte logistieke oplossingen, voor 17:00 besteld is morgen in huis.
Zakelijke abonnementen - Delen van minuten en data met collega’s
<p>Heb je meerdere abonnementen met dezelfde spraak- en/of databundel, dan kunnen deze onderling met elkaar gedeeld worden. Ook als het ene abonnement 300 minuten/sms met 3GB heeft en het andere onbeperkt minuten/sms en 3GB. Heb je bijvoorbeeld vijf abonnementen die allemaal 3GB data hebben, dan wordt dat een grote bundel van 15GB. Handig voor die ene collega die altijd net over zijn 3GB databundel heen gaat. Bij het opmaken van de factuur wordt voor alle abonnementen de balans opgemaakt. Wanneer iemand meer dan zijn bundel verbruikt heeft, worden hier geen extra kosten voor in rekening gebracht zolang het totaal tegoed niet wordt overschreden. Wanneer de totale groepsbundel alsnog wordt overschreden, dan worden de kosten naar rato aan de betreffende eindgebruiker toegekend. Eventueel resterende tegoeden zijn niet mee te nemen naar de volgende maand.</p>
Notificaties zakelijk data verbruik
<p>Ieder individueel nummer ontvangt een waarschuwing per sms bij 80% en 100% van het individuele tegoed. Dit geldt dus ook wanneer er gebruikt wordt gemaakt van het delen van minuten/sms en/of data. Op de Combi-SIM zit geen notificatie aangezien hier ook geen tegoed op zit, maar deze gebruik maakt van het tegoed van het bijbehorende abonnement</p>
Combi-Sim / MB verdeler
Op de Combi-SIM zit geen notificatie aangezien hier ook geen tegoed op zit, maar deze gebruik maakt van het tegoed van het bijbehorende abonnement

nog vragen?

Staat je vraag er niet bij of is er iets niet duidelijk? Je kunt contact met ons opnemen via telefoon, mail en WhatsApp.
Ga naar contact

makkelijk overstappen

Stap nu ook makkelijk over op webellen. Gratis nummerbehoud,
supersnel 4G/5G via Premium KPN & T-Mobile eenvoudig geregeld!
Direct regelen